Wersja kontrastowa:
Alt + Z
Treść strony:
Alt + X
Nawigacja strony:
Alt + C
Mapa Witryny:
Alt + V
Opracowane efekty uczenia się są spójne i innowacyjne oraz uwzględniają potrzeby otoczenia społeczno-gospodarczego. Powstały one w wyniku konsultacji z interesariuszami zewnętrznymi, którymi w większości byli przedstawiciele znaczących firm z Jeleniej Góry. Efektem końcowym tych konsultacji jest program studiów, którego elementem są efekty uczenia jakie ma osiągnąć student kształcąc się na kierunku Informatyka inżynierska.
Efekty uczenia się na kierunku Edukacja techniczno-informatyczna przyporządkowano do dziedziny nauk inżynieryjno-technicznych i dyscyplin naukowych; informatyka techniczna i telekomunikacja, automatyka, elektronika i elektrotechnika, inżynieria materiałowa, wśród których wiodąca jest informatyka techniczna i telekomunikacja (tabela).
Lp. | Kod dyscypliny | Nazwa dyscypliny naukowej | Ilość ECTS | % |
1 | 1.4 | Językoznawstwo | 8 | 3,90 |
2 | 2.2 | Automatyka, elektronika i elektrotechnika | 43 | 20,48 |
3 | 2.3 | Informatyka techniczna i telekomunikacja | 127 | 60,47 |
4 | 2.7 | Inżynieria materiałowa | 7 | 3,32 |
5 | 5.1 | Ekonomia i finanse | 3 | 1,42 |
5 | 5.3 | Nauki o bezpieczeństwie | 3 | 1,42 |
6 | 5.11 | Psychologia | 2 | 0,90 |
7 | 6.3 | Matematyka | 10 | 4,77 |
8 | 6.5 | Nauki chemiczne | 3 | 1,42 |
9 | 6.6 | Nauki fizyczne | 4 | 1,90 |
Opracowane efekty uczenia się:
Podstawą prawną do opracowania efektów uczenia się na kierunku Edukacja techniczno-informatyczna jest Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 r. w sprawie studiów oraz Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 28 września 2018 r. w sprawie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych oraz dyscyplin artystycznych, tj. § 7 pkt. 2, zgodnie z którym uwzględniono wnioski z analizy zgodności efektów uczenia się z potrzebami rynku pracy oraz wnioski z analizy wyników monitoringu karier studentów i absolwentów studiów (art. 352 ust. 1 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce z 20 lipca 2018).
Dodatkowym źródłem informacji o potrzebach rynku pracy były przeprowadzone badania ankietowe i rozmowy z przedstawicielami przedsiębiorstw oraz instytucji lokalnego rynku pracy. W czasie prowadzonych rozmów z przedstawicielami przedsiębiorstw i instytucji lokalnego rynku pracy i badań ankietowych oceniano:
Do wykonania pełnej analizy niezbędne było zebranie następujących informacji: